torsdag 18 juli 2013

Andningsteknik på Grinda

Idag blev det en lugn dag med familjen. Vi tog en båttur ut till Grinda. Det var första gången Oskar har fått åka skärgårdsbåt.
Han har åkt runt halva jorden men har inte varit i Stockholms Skärgård förens nu.
Så idag var det dags att få komma ut lite i solen och bada och dyka lite gran.

Tog så klart med mig mina Cressi Gara Modular fenor så jag skulle kunna testa dem lite mer innan vi drar till Egypten nästa vecka.

Försökte komma ihåg hur jag bäst håller andan och minimera energiuttaget när jag är nere under vattnet.
Blev dock inte några längre dyk. Var nere kanske runt minuten bara på 6-7 meters djup eller något sådant.

Fanns inte så mycket att se förutom mina luftbubblor.










Men en och annan fisk såg jag där nere, inte så stora direkt men alltid något.










Det här är väll så nära koraller det går att komma i Stockholm.










Kul att få dyka lite och för en gångs skull var det faktiskt ganska varmt och behagligt i vattnet så jag kunde simma mer än några minuter.











Oskar har inte några fenor så han fick nöja sig med att flytta runt i sin badring.
Det märktes att han ville hopa i och simma ibland. Förrut satt han mest stil och flöt runt i ringen och tittade på omgivningen. Nu vill han hoppa i och titta under vattnet istället.











Några svanar hade hittat till badplatsen också med sina ungar. De var inte så skygga men hade koll på sina ungar så man inte kom för nära så klart. De hade fått sällskap av några fotografer och lite badfolk som var intresserade av deras närvaro.










Vid 17:30 var det dags att dra hem då vi skulle åka med Waxholmsbolagets gamla Västan.










En fin gamal båt. Det var en härlig dag med ganska mycket sol och bra badvatten, i alla fall för att vara Stockholm.

Inga kommentarer: