lördag 27 juli 2013

Delfinsafari

Idag blev det en heldagsutflykt med båt med båda familjerna. 3 dykstop stod på agendan.

Först kom vi till en väldigt cool formation av 3 pelare som som sträckte sig upp ur sandbotten på ca 10 meters djup.
Det var grymt fin sikt och klart vatten där.













På det andra stället skulle vi till en grund sandö som skulle vara familjevänlig då det bara var mjuk sand där och väldigt långgrunt.
Dock så kom vi ikapp ett stort gäng delfiner så det var bara att ta på sig cyklopet och simfenorna och hoppa i havet.
Kom in i hela stimmet och fick simma runt med dem ett bra tag.













Riktigt grymt. De var så nära så att jag kunde klappa dem.













Efter ett tag var det bara jag kvar som simma efter delfinerna då de andra blev trötta efter att försöka simma efter dem.

Tillslut kom båten och hämta upp mig då jag simmat iväg en bra bit.
Vi åkte sen vidare till den lilla sandstranden.
Oskar hade också blivit inspirerad av allt simmande och ville såklart testa mina fenor.













Tredje stället gick heller inte av för hackor och var lite djupare än de andra 2.
Kom nästan ner 12 meter och lyckades hålla andan i 1,5 minut när jag simmade ner.















Gick riktigt bra att dyka idag. Hade inte så mycket problem med öronen som jag haft förut och kunde komma ner på djupet mycket snabbare nu.
Blev en riktig toppendag ute på havet idag.
- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

cykelola sa...

Detta inlägg inspirerade mig!! Så pass mycket att jag idag gick ner i förrådet och letade fram min våtdräkt, mina 105cm långa fridykarfenor, djupklocka, cyklop, tyngder mm och åkte till ett gammalt kalkbrott och dök idag. Ca 10 år sen sist :-)
Bra kört på SM.

Per Kumlin sa...

Tack, kul att kunna inspirera ibland:-) ja det är riktigt fint här nere, sikt på uppemot 30 meter en bra dag och riktigt fina koraller.