fredag 12 juli 2013

Havsbad och Sköndalscross

Blev en vända till Breviksbadet i Åkersberga med familjen på förmiddagen.
Var ett fint badställe men det var grymt kallt i vattnet.
Det var bara runt 16 grader i vattnet så vi blev inte så långvariga där.
Det var inte så varmt i luften heller och med alla moln på himmelen så blev det bara en lunch där och sen hem igen.

Tog en vända förbi Cykloteket och luftade min bakbroms som tog lite dåligt.
Nu är den fit for fight igen så jag kan stopsladda i kurvorna.

Fortsatte ner till Sköndal där det var intervallträning med crossen.
Vi blev 6 pers som körde 3x2 varv. Kort och hårt, precis vad jag behöver till SM tror jag.
Sköndalscrossen
Det var jag och Fredrich som jagade längst fram.
Jag lyckades ta första intervallen. På andra och tredje så tog jag starten men Fredrich attackera när det var ett halvt varv kvar och jag orkade inte hänga på.
Kändes som jag bara hade en halvhög fart idag.
Var som en riktigt trött diesel.
Hade inget bra igångdrag och när Fredrich höjde farten lite så satt jag kvar med samma hastighet som förut.

I morgon blir det riktigt lugnt. Ska kanske ut med racern en stund.

Inga kommentarer: