måndag 29 juli 2013

Djuprekord i Shalm El Naga

Idag tog vi taxi till en grymt fin strand i Shalm El Naga. Det var en fin sandstrand ut i typ 25-30 meter sen blev det värsta paradiset av koraller och små fiskar.













Oskar fick flytta runt i sin badring och leka runt medan jag och Eva växlade runt mellan dykningarna.














Fick en rolig liten bild med hälften ovanför vattnet och andra under när Eva och Oskar flöt runt vid stranden.















Öronen kändes ganska bra idag så jag försökte mig på ett litet djupare dyk.
Det gick bättre än jag trodde och jag nådde botten vid 18,9m fick dock bara med 18,8 på fotot men jag kände att jag skulle kunna dyka några meter till så det var surt att inte komma över 20 meters gränsen när äntligen öronen var med.






















Tyvärr fick jag problem med öronen när jag dykt några gånger och kom ut på djupare vatten så 20 meters gränsen fick flyttas fram till en annan dag.
Var dock mycket att se på de grundare ställena så det gjorde inte så mycket.
Här har vi Mats när jag är på väg upp ifrån djupdyksförsöket.
Han fick se till så att jag kom upp ordentligt:-)
Var nere i 1 minut och 40 sekunder när jag simma ner så det är jag ganska nöjd med.














Det var grymt kul att simma runt där. Bra sikt och fina koraller och lugnt vatten, kan inte bli mycket bättre.















I morgon blir det en liten båtfärd till ett annat grymt fridykarställe. Får se vad man hittar där.

Har hunnit med lite träning också. 45 minuter på löpband och en taskig motionscykel där styret satt uppe i himmelen och sadeln nere i marken trots att den var satt på högsta.
Minsta motstånd var på ca 250 watt så det gick inte att rulla av efter intervallerna.
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: