måndag 14 oktober 2013

3000 m löptest på bana och nytt jobb på Retune

Idag blev det till att testa löpmusklerna lite igen. Sprang ner till Edsviken sen försökte jag mig på att sätta en tid på 3000 m vid Sollentunavallens 400 meters bana.












Försökte gå ut lite lugnare så jag kunde öka lite på slutet om jag hade några krafter kvar. Blev ganska hårt ändå så 2:a kilometern fick jag gå gå ner lite i tempo.
Sista 400 så öka jag lite gran och kom in på 11:28.
En bit ifrån rekordtid då jag klarat 11 blankt.
Men med betongben ifrån föra veckans första löppass och tävling igår ska det nog gå att slippa tiden på lite gran.












Blev ganska lugnt hem sen dock med en maxning uppför backen vid Strandvägen.












Är skapligt stum i benen nu.
Får se när nästa försök till att sätta någon tid ska bli.
Passet finns på Strava

Som en del vet har jag varit arbetslös ett par veckor men nu har jag fått nytt jobb.
Har suttit i telefon nästan hela dagen med bl.a. Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan för att säga upp mitt jobbsökande.
Men nu är allt klart och mitt nya jobb blir på Retune.
Ska bli riktigt spännande. Så nu blir det nya utmaningar med Retune, är förväntansfull.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis till jobbet!

Per Kumlin sa...

Tack så mycket. Känns riktigt kul och spännande att få börja på Retune