söndag 13 oktober 2013

Cyclocross TT Sköndal

Idag blev det lite Cyclocross TT på andra sidan stan. Blev runt 15 pers som skulle tampas runt Sköndals CX bana.
Vädret kunde inte bli bättre. Banan var så där lite blött så att det blev lite halt och fint men inte så grisigt.












Vi skulle köra 30 minuter + 2 varv och idag var det Damian som tog starten.
Jag haka på med Erik efter mig och vi låg och körde första halvan av rejset med Damian i spets.

Tyvärr så råka Damian köra ur i en kurva så jag tog ledningen och gasade på.

Tänkte att det är bara att ta i för kung och fosterland så att Damian och Erik inte skulle orka jobba sig ikapp.
Fick verkligen vrida ur benen ordentligt för att hålla undan men jag lyckades.

Kändes skönt att det höll hela rejset ut för de var bara knappt 200 meter efter.
















Det var även Downhill SM vid Hammarbyhöjden idag så jag och Damian rulla ditt för att titta lite.
Tyvärr kom vi ditt när alla kört klart första rejset och det skulle dröja ca 1,5 timme till nästa omgång.

Träffa lite folk som jag snacka med. Calle Friberg och Lisa Norden hade hittat ditt också.












Jag orkade dock inte vänta på att tävlingen skulle dra igång.
Blev till att köra vidare mot Upplands Väsby där det skulle bli middag hos svärföräldrarna.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: