söndag 6 oktober 2013

Rudan Invitation

Idag var det dags för lite CX i Rudan. Det var Bang Engström som arrangerade Rudan Invitation.
Jag hade fått barnvakt då mina föräldrar ställde upp och tog hand om Oskar medan jag tävla.
Det tackar vi för.
De hängde på till Rudan och hejade med Oskar så det var kul. Oskar ville såklart testa att cykla själv så han fick sitta på överröret och rulla med en bit.
Lite efter kl 10 gick starten och det var Damian, Per Strömblad och jag som drog iväg i starten.
Vi fick genast en liten lucka och det gasades ganska friskt i början. Damian drog på i uppförsbackarna men vi lyckades hänga på och ta rulle på platten.
Damian hade otur att punktera efter 2 varv så då var det jag som gick upp i ledningen för ett tag.
Jag körde på så gott jag kunde och Strömblad och jag växlade om lite då och då.
Damian hoppa sen in och körde med oss för att få lite träning.
Jag lyckades hänga på i lite över 30 minuter men låg ganska mycket på rött hela tiden.
När sen Damian fick stop i sandhindret framför mig och jag fick tvärnita så var det kört att komma ikapp sen.
Robin hade hela tiden varit nära och det kändes som han började komma ikapp lite. Så jag försökte öka för att han inte skulle komma på hjul och för att kanske ha en chans att komma ikapp Damian och Strömblad.
Tror jag utöka luckan ner till Robin en bit men jag lyckades inte köra ikapp Damian och Strömblad.
Det var en ganska tuff bana med 2 branta backar och 2 stora sandhinder och en liten springbacke som gjorde att jag han bli ganska trött på de 45min + 1 varv som vi skulle köra.
Tror dock inte att jag tappa så mycket på slutet som jag trodde jag skulle göra och jag kom i mål bara lite över 100 meter ifrån efter Strömblad så det får jag ändå vara nöjd med.
Efter tävlingen drog vi och tog en lunch i Handen sen bar det av till Södermalm för att titta lite på lokal mat ifrån olika bondgårdar.
Blev lite honung, korv, sylt, marmelad och några kakor så nu har vi lite fin god kravmärkt mat här hemma.

Inga kommentarer: