måndag 27 januari 2014

Effektiviserad träning

Idag behövdes det verkligen en vilodag. Har känt mig grymt trött hela dagen. Det var länge sen jag var såhär slut. Men det borde jag vara efter föra veckans hårdkörning. 10 pass på 6 dagar och nästan 11 timmars hårdträning är mycket för mig nu för tiden när jag inte hinner träna så mycket som förut.

Men nu när jag inte hinner träna så mycket så gäller det att vara effektiv.
Trots att jag i stort set har halverat min träningstid så är jag lika snabb som förut så något måste jag ha gjort rätt.

Förut när jag hade viloveckor körde jag fortfarande 10 timmar. Det är i stort sätt där jag ligger som max i träningstid nu.

Då var det dock mycket pendlingstid utan någon direkt fart i. Nu är nästan varje pass någon typ av intervall/tempopass.

Jag skulle nog kunna effektisera träningen ännu mer men det skulle inäbära en massa tid på Monarken.
Så kul är det inte att köra inomhus trots att det har sin charm också.

Det viktigaste för mig är att ha kul när jag tränar så då får det bli på bekostnad av att inte vara så effektiv alla gånger.

Nu blir det slappa i TV soffan och se på Hunger Games Catching Fire.














Skönt och inte göra någonting ibland också.

Inga kommentarer: