fredag 31 januari 2014

Maxtest avklarat 14sec på 472,5 watt sluta det med

Ja det blev ett maxtest tillslut idag. Körde direkt efter jobbet innan middagen när jag kom hem runt 18:30.
Hade inga större förhoppningar då det gott lite segt med träningen och 4x4 passen har varit helt bedrövliga.
Jag startade som förrut med 20 min uppvärming sen började det roliga.
Startade på 270watt med 90 i kadens sen öka jag 22,5 watt ända tills jag dog och inte fick runt benen längre.

Efter bara några minuter så kändes det som att det inte skulle gå bra och jag kände mig riktigt trött.
Men efter 5-6 minuter så vände det och jag fick tillbaks lite krafter.
När jag kom upp i 450 watt så var det bara att försöka glömma bort att det gjorde ont i benen och att lungorna höll på att hoppa ur halsen och pressa det sista. Kom till 472,5 watt som var målet för dagen sen var det bara att ställa sig upp och börja spurta. Lyckades hålla 90 i kadens i 14 sekunder sen sa det stop och godnatt och benen ville inte mer.

Ganska nöjd ändå att jag lyckades köra bättre än förra året vid den här tiden så något rätt verkar jag ha gjort.












Tog 10 minuters lugn cykling sen körde jag 10 minuter på 350 watt. Började med 3,5kp och 100 i kadens men efter 4 minuter så kändes det som att jag inte skulle klara det. Höll ut i 5 minuter och växla ner till 70 i kadens och höjde upp till 5kp och då gick det mycket lättare. Sista minuten låg jag över 360 watt hela tiden.

Jag har knappt kört någon Monark i vinter så det verkar som jag har tappat lite när det gäller att hålla kadensen uppe. Kanske är dags att öva på det lite också för jag vet att det brukar släppa efter några veckors träning om jag ligger i lite.

Inga kommentarer: