onsdag 8 januari 2014

4x4 blev 10x1 på 520watt med kräckkänningar

Planen var att köra 4x4 på 420 watt igen men jag orkade bara 3 min på första intervallen så jag gav upp.
Tänkte att jag testar att kör 10x1 minut på 520watt istället fast med lite längre vila.
Körde med 3 minuters vila för att jag över huvud taget skulle orka med.

Första 5 gick utan några större problem men sen började det gå riktigt tungt. Det gick bra i 30 sekunder och efter 40sekunder var jag tvungen att ställa mig upp och spurta.
Fick åter igen sätta mig ner efter 50 och trycka de sista sekunderna innan jag dog på mållinjen.










7 och 8 var jag precis på gränsen till att orka hålla 520 watt och ramla nästan av cykeln när jag var klar.
På 9:onde och sista fick jag dra ner lite på effekten till runt 510-500 för då var spyan uppe i halsen och vände på slutet.
Det var länge sen jag var så nära att lägga en pizza efter att ha kört ett hårt pass.

Var kanske lite för nära inpå middagen då jag kom hem sent runt 20:00 och fick middag strax innan 21 och börja trampa vid 22.
Ja ibland kan det bli tight med tid så då är det bättre att köra sent än att inte köra alls.

Inga kommentarer: