torsdag 12 juni 2014

MTB Täby KM

Ikväll var det Täbymtb KM på mitt favoritspår (blå spåret) runt Törnskogen i Sollentuna.
Blev lite sen då jag fick jobba över lite så jag han knappt ditt till 19:00.
Tänkte ta ett snabbt testvarv då de hade ändrat lite på banan.
De hade gjort ett A spår och ett B spår runt den branta stenhällen. Den är enkel när det är tort. Men nu var det blött och jag var inte så stark så jag kom knappt upp.
Kom in snett inför den branta utförslöpan och framhjulet försvann så jag krascha ner för hela slänten.
Lyckligtvis klarade sig både jag och cykeln.

Sen var det bara att sprinta till starten. Det var Ville och Jesper som tog starten och jag försökte hänga på med Ronnie på hjul.
Tyvärr var jag alldeles för trött och seg idag så jag orka inte ens hänga på ett varv.
Men det var riktigt kul att köra ändå. Låg och bråtades med Ronnie nästan hela racet men fick en lucka på sista varvet och drog ifrån.
Körde hem via Edsviken och där var det tydligen fest för studenterna.
Verkade vara riktigt bra drag därinne.

Inga kommentarer: