lördag 28 juni 2014

Kvisthamra XCO och Stockholm RIde

På morgonen blev det Kvisthamra XCO i Norrtälje som Gunnar och Co. hade fixat.
Det var en grym bana som alltid borta i Norrtälje med en ordentlig stigning och en massa fina tekniska partier. De har verkligen lyckats bygga en riktigt grym bana. Det finns i stort sett allt på den och de tekniska partierna är riktigt roliga.
En junior och jag tog tätten i början men Gunnar sega sig förbi i backen.
Sen kom Strömblad och Uffe Johansson.
Försökte hänga på men hade inga krafter så det fick bli mitt eget tempo.
Vi körde 6 varv på den krävande banan och jag kom in på 57:20.
Tror Gunnar som van kom in på 53 någonting.
Där låg jag lite efter. Kul dock och få testa formen lite efter sjukhusvistelsen.

På kvällen så var jag flagvakt för Stockholm Ride. Stod borta i Tungelsta och vinka på alla glada cyklister.
Det var ganska kallt och regnit så det var en del som fick bryta som frös regält.
Men de flesta var på gott humör trots vädret. 
Blev till att hjälpa till att plocka ner allt på kvällen sen. 


Inga kommentarer: