onsdag 30 juli 2014

Punkadagen

Idag var planen att köra hårt och skoningslöst. Dock ville mitt stansade däck något annat.
Ville skulle jaga mig då han haft lite andra problem med sin sadelstolpe och körde således utan en så vi var båda lite handikappade idag.
Jag hade kört sönder mitt stackars däck på en vass sten i helgen så jag hade lagt på ett helt nytt däck och körde naturligtvis utan slang.
Det brukar nästan alltid ta någon timmes inkörning innan det är tätt. 
Den inkörningen trodde jag att jag gjorde igår men det läckte fortfarande.
Vi körde till Blåa spåret vid Törnskogen och körde ett testvarv. 
Dock fick jag stanna och pumpa 2 gånger på det korta varvet så jag slängde i en slang.
Nu skulle vi köra ett TT på några varv och vi drog igång.
Jag kom typ 500 meter innan det smal till och så var däcket tomt.
Såg inget vasst som jag kört på och jag kände ingen stött innan punkteringen innan heller så jag vet inte vad det var för något.
Det blev till att springa hem till Ville som låna mig en slang.
När jag bytte så såg jag att ventilen var borta. 
Ja alltid ska man uppleva något nytt..
Det var helt enkelt inte meningen att jag skulle cykla idag.
Får bli ny gucka i däcken inför morgondagen och hoppas på att det går bättre då.

Inga kommentarer: