söndag 27 juli 2014

Markim TT

Idag blev det landsvägs TT i Markim. Halva Sverige eliten var på plats med Alexander Gingsjö, Nils Penton, Patrik Morén mfl så det skulle gå fort idag.
Vi körde två heat om 31 km.

Första heatet gick väldigt ryckigt och jag kände att jag var ovan vid alla accelerationer.
Jag lyckades dock täppa en del utbrytningar och hängde med huvudklungan. 
När det var ca en halvmil kvar hade 4-5 stycken lyckats slita sig loss och vi i klungan orkade inte riktigt ikapp.
Jag försökte hitta en bra plats för att rycka och tror jag lyckades ta 3:e platsen i huvudklungan i alla fall så det får jag vara nöjd med.
På andra heatet så gick det mer i ett högt och jämt tempo. Jag hade nästan svårt att hänga på när det gick som fortast och var glad att jag kom runt hela varvet.
Det blev inga utbrytningar utan de flesta kom med i den stora klungan.
Jag hade dock inga krafter kvar att spurta på slutet så jag släppte efter den sista lilla backen innan mål.
Sen blev det en lugn tur hem. Fick ihop 12 mil på 3,5 timmar så det får jag vara nöjd med.
Jag är verkligen glad att jag steg upp tidigt och körde Markim TT:t.
Det är svårt att få så här hård träning själv och sen när jag kom hem så utbröt värsta ösregnet med åska och allt.
Tur att jag slapp det, hade någ inte klarat mig undan det om jag dragit i sängen och kommit ut senare.
Nu är det verkligen skönt att vara inne och ha träningen klar.

Inga kommentarer: