torsdag 17 juli 2014

XCO SM:s The Wall är nu besegrad



Igår var jag en fegis då tog jag B-linjen varje varv på The Wall. Men idag hade jag get mig fan på att klara den.
Vi började dagen med att åka till Rosenlundsbadet tillsammans med Villes familj för att värma upp lite.
Oskar gillar att bada men kan vara lite feg i början precis som jag.
Han skulle testa vattenrutschbanan men vågade inte först. Men efter första gången sa han bara en gång till sen körde han själv resten av gångerna.
Tänkte att kan Oskar så ska såklart jag kunna också. Jag kan ju inte redan bli slagen av min 3 åriga son.
Jag brukar gilla att hoppa ifrån höga höjder så jag ville testa om det fortfarande satt kvar.
Knata upp till 10:ans hopptorn och hoppa ut och det gick utan att tveka en sekund.
Skönt att det sitter kvar i alla fall.
Sen var det dags att åka ut på XCO SM banan tillsammans med Ville och Tommy och ta några varv. 
Nu var det bara att göra som Oskar, ta klivet ut för att upptäcka att det inte är så farligt.
Och det var precis som jag trodde. Har jag väll kört så upptäckte jag att det inte alls var så farligt som det såg ut i början. Det var bara att rulla ut och släppa bromsarna så gick det som en dans.
Körde 4 varv och varje varv hoppa jag ner utan några problem så nu ska det sitta på tävlingsdagen. Så skönt när jag kan klara något sånt här.
Tack Oskar för det.
På kvällen blev det en lugn promenad med familjen. Blev lite glass på vägen hem.
Nu blir det till att laddad inför XCE i morgon, då ska det gå fort.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lycka till!!

Per Kumlin sa...

Tackar, gick tyvärr inte riktigt som jag tänkt mig. Får bli nya tag i morgon.