måndag 3 november 2014

Blev en dag i Barkarby

Skulle först ha tränat cross TT vid Stora Skugan. Hade ingen och köra med och tappa helt motivationen när vädret var så grått och trist.
Blev en heldag i Barkarby i stället med familjen.

Först skulle jag titta på lite uppgraderingar till datorn. Blev en vända till Elgiganten och MediaMarkt.
Köpte på mig ett 8 GB DDR3 RAM minne och en 3TB stor Seagate Barracuda hårddisk. Nu ska jag förhoppningsvis ha plats för alla mina bilder och filmer.
Den gamla 2TB började bli lite full.

Det blev en sen lunch på Pizza Hut och efter det tog vi ett varv på Barkarby Outlett.

Nu har jag installerat allt och det går lite snabbare och jag har en massa plats över. 
Synd att SSD diskarna inte finns till överkomligt pris i de här storleksklasserna. De hade verkligen gjort skillnad i prestanda.
Men det fungerar med en vanlig 7200 varvare också, men den börjar gå på knäna när jag skall köra BluRay filmer på den.

När det gäller träning så har det inte blivit mycket av det den här veckan.
Blev inget idag heller så jag har bara fått ihop 2 timmar totalt. 
Får se till och rycka upp mig nästa vecka.

Inga kommentarer: