tisdag 25 november 2014

Shit närra döden i skottlossning

Kom hem ifrån jobbet för att hämta Oskar och då var allt som vanligt här i Sollentuna. När jag sen ska tillbaks med Oskar så ringer Eva och säger att det har varit skottlossning i porten mitt emot oss. Vafan det var bara några minuter efter att jag precis hade gott förbi där.

Snacka om tur att jag kom undan. Tydligen hade det varit någon gänguppgörelse eller liknade där någon skjutit mot en bil.
Polisen har hittat massa tomhylsor på gatan och bilen hade tydligen krashat in i stängslet här.

Jag tog en promenad till Stinsen och handlade lite och hoppades på att det skulle lugna ner sig lite medan jag hade Oskar med mig.
När vi kom hem var allt avspärrat här utanför vid Turebegs Allé och det var en massa poliser som pattrulerade området.

Tur att poliserna kunde komma ditt så fort också. Trots att de var här snabbt så verkar gärningsmanen/mänen vara på fri fot. Mer finns att läsa här i mitti.se

Jag som trodde det skulle vara lugnt här i de nybyggda områdena som vi bor i och så kommer det sånt här djävla pack och ska hålla på.

Inga kommentarer: