lördag 15 november 2014

Sweden Bike Expo dag 2

Blev en ganska kort visit idag också på Sweden Bike Expo. Hjälpte till lite i Lidingöloppet MTB:s monter.
Var en hel del folk idag så det var kul. Hoppas att det är många som kommer och kör Lidingöloppet MTB i vår också. Det är ett snabbt och roligt lopp med mycket snabba kurvor och en hel del höjdmeter för att vara Stockholm.
Perfekt för att testa formen på våren och se att träningen har fungerat som den skall.

Tog ett var runt till våra samarbetspartners också. Hälsa på Duells och tittade på alla fina hjul ifrån Miche och däck ifrån Continental.























Mycket kolfiber och lätta och fina hjul. Vi som kör MTB kommer köra på de här fina Miche 999 hjulen. Väger endast 1320g i 29" storlek så det blir riktigt fint.






















Hälsa på hos Shimano och tittade på deras nya Bikefit. Riktigt fina grejer, man får inte bara inställningarna gjorda på cykeln utan man får svart på vit hur mycket effekt man genererar och i vilket läge av pedalvarvet på både höger och vänster ben.

Så nu kan man se vilken förändring varenda millimeter inställning har gjort. Det har jag inte sett på något annat bikefit system förut så det ser riktigt intressant ut.

Oskar var först ut för test.






















Gick vidare till Scott för att se på deras nyheter för nästa år också. Som vanligt riktigt lätta och fina kolfiber ramar. Här har vi deras Scott Spark och Scale 700 och även deras monsterhoj till downhill cykel Gambler 710.






















Oskar och jag tog en lunch sen och när vi skulle hem fastna vi en stund framför Fredrik Eriksson som hade föredrag.






















Han med lite träning också. Gick ut och sprang i 30 minuter innan jag åkte till mina föräldrar för att klippa mig och käka middag.
Nu har jag kommit hem mätt och belåten och nyklippt och fin.

Inga kommentarer: