fredag 21 november 2014

Nu är Saab:en klar, det krävdes en riktig mekaniker för det

Jag verkar ha lite otur med bilmekaniker jag varit hos den sista tiden.
Nu var jag hos CarCell i Järfälla.
Jag hade lämnat in den på service och för att få bort det jobbiga klonkandet ifrån vänster sida av framvagnen.
När de ringer mig så tror de att det är stötdämparen som är trasig. 
De kunde inte ta bort den ur fjäderbenet då de trodde att den skulle gå sönder och jag behövde bilen till helgen.
Jag kommer ditt tittar lite snabbt på det och konstaterar att låsmuttern är helt lös som håller dämparen fast i fjäderbenet.
De hade även glömt att skruva åt fjäderbensstaget, den satt helt lös också.
Jag bytte fjäderbenet alldeles nyss också och klopparna på TB bilmotor eller vad de heter här i Sollentuna hade inte dragit fast grejerna ordentligt.
Fan det verkar som jag får börja meka bilen själv också om jag ska få det gjort ordentligt.

Men ny går den tyst och fint och dämparen verkar det inte vara några problem med heller så nu borde den rulla fint ett tag till.

Som tur var behövde jag inte betala något extra på CarCell för deras lilla felsökning, de skämdes väll lite för att jag fick komma ditt och lära dem hur man mekar Saab.

Inga kommentarer: