söndag 9 november 2014

Kompiscross Hästpojken 3.0

Idag blev det till att köra Kompiscrossen vid Stora Skuggan.
Jag cykla ditt som uppvärmning så jag skulle få ett par timmar i sadeln i alla fall.

Det var ett stort gäng som hade samlats för att köra den nya Hästpojken 3.0 banan.
Många snabbingar som skulle slippa formen inför CX SM i Göteborg nästa vecka.

Själv körde jag MTB och ville bara få lite fart i benen.
Det var riktigt lerigt idag och det var absolut ingen fördel att ha MTB idag.

Det var ganska mjuk lera med en massa blad på som jag bara halka runt på. 
De med cross sjönk igenom och fick grepp. Jag fick verkligen slita för att hänga med på de ställena medan när det var hårt och packat hade jag inga problem att hänga med.
Synd att de ställena var så få idag.

Men det var grymt kul att köra och sladda runt. Det var ren drifting i kurvorna riktigt kul.

Så här fin var min cykel efter målgång.
Jag var inte mycket renare, precis som det skall vara på en crosstävling.
Nu är jag hemma trött och fin och både jag och cykeln har fått en vällbehövlig dusch.

Inga kommentarer: