tisdag 2 juni 2015

Markim linjet

Ikväll var det dags för lite landsvägscykling igen. Det var Stockhoms landsvägscup som hade kommit till deltävlingen Markim Linjet.
2 varv på en 31km bana skulle köras.





























Körde i B klassen då jag haft problem med magen i helgen och inte visste hur mycket krafter jag skulle ha.





























Låg med bra långt fram hela tiden och det kändes helt OK i benen. Hade dock inget riktigt klipp och hade lite svårt att accelerera.

Hämtade hem några utbrytningar men annars låg jag mest långt fram och bevakade.

När det var några kilometer kvar så började alla vilja komma långt fram för att va med till slutspurten.
Jag la mig på 3:e rulle och för att vara långt fram ifall det skulle bli något ryck och för att slippa krascher då det kan vara lite oroligt där bak.

Tyckte jag låg bra där och inväntade spurten där jag hoppades kunna göra något. Tyvärr så räckte det inte att ligga 3:a då 2:an kroka i 1:an och totalkrascha precis framför mig.
Hade inte en chans att väja undan då jag låg bara ett par decimeter ifrån honom. Så jag drog i backen tillsammans med ett gäng till bakom mig.
Cykeln klara sig som tur var med någon enstaka repa på pedalen och växelreglaget.
Själv fick jag ett härligt skrapsår på höften men det var ingen fara.

Det var bara att rulla till mål på okänd placering.
Här har vi pallplatserna för min klass.





























Skönt att cykeln klara sig. Kunde bli riktigt dyrt det här annars.





























Stackaren som drog i backen framför mig gick det inte lika bra för. Hela hans hoj blev skrot och han åkte på lite större skrapsår än mig.
Men det som inte dödar härdar som man brukar säga.

Inga kommentarer: