tisdag 23 februari 2016

Ghettoride

Idag blev det en ganska kort och lugn tur. Planen ifrån början var att det skulle vara precis tvärtom. Dock så var det grått och mullet och fortfarande blött ifrån gårdagens hällregn och riktigt kallt ute.
Hade ingen lust att åka upp i bergen och frysa idag då det ser ut som det skall se bra ut i morgon.
Fick bli en liten ghettoride på platten i stället.





























Det är kul att se lite av allt som jag inte skulle få se om jag var på en vanlig charterresa. Vågade dock inte ta något kort på den galna trafiken som är här ibland. Jag undrar hur dödsstatestiken ser ut här borta i Kina, de borde dö som flugor i den takt som de knatar ut i gatan utan att se sig för.
Vet inte hur många telefonzombis som jag fått väja för.
Här stanar man inte för rödljus eller tar det lugnt i kurvor heller utan man ställer sig på tutan och hoppas att alla hinner väja.
Nu har ju nästan varenda kines en elmoppe också så när man går får man ta det väldigt försiktigt för man hör de knappt komma.






































Har som tur var inte hänt någon större olycka när jag har varit ute och kört. Dock alla youtube klipp som man set på galningar som kör och trafikolyckor man sett där som jag knappt trott var sanna verkar nästan vara vardag här.

Jag försöker ta det så lugnt jag kan här så jag inte hamnar på något bårhus. Så länge jag har ögonen öppna så ska det nog vara ganska lugnt för det går oftast inte så jättefort här.

Blev som sagt en lugn och fin tur idag utan några direkta höjdmeter.





























Fick ihop 36km på hela 1timme och 42 minuter så det gick inte snabbt idag. Men jag fick se lite nya roliga ställen igen. Mycket betongbunker på sina ställen men annars rätt fint på sitt lilla vis.


Inga kommentarer: