lördag 27 februari 2016

Strava KOM på sista dagen i Kina här

Tiden går fort och nu är det tyvärr sista dagen i Kina här. Det har blivit en del cyklande medan jag varit här och roliga utflykter med familjen.
Idag tänkte jag cykla till min favoritbacke och köra 2 vändor. En uppför asfaltsbacken där jag skulle försöka ta mitt personliga rekord.
Tyvärr gick det inte så bra för nu när det var helg så var det proppfullt med folk så jag fick stanna och siksaka första kilometern.
Fick ändå en tid på 24:52 som bara var 22 sekunder ifrån min bästa tid så den hade jag nog tagit om det varit fri väg.





























Sen var det dags för den riktigt branta som har ett medel på 18,6% och som brantast är det 35% bitvis så där hade jag nästan behövt en lillklinga för det är på gränsen att jag tog mig upp men jag fick ändå ett KOM på Strava på 16:50.





























Det satt riktigt fint i benen och får vara sista passet på den här veckan. Tog mig upp till den högsta punkten på det här berget på 386m så det var inte så högt men då det var så brant så kändes det ändå för sluta man trampa för en 100 del så börja man hasa neråt.





























Sen var det bara att rulla ner och cykla hem igen. Körde ner downhillsträckan men det var en massa folk som gick där också så det var bara att ta det lite lugnt. Men den är för grymt rolig att köra, riktigt snabb och med svepande kurvor och ganska stenig.

Var riktigt varmt och fint idag också så det blev till att köra i kortbyxor, riktigt skönt.





























Nu har vi knatta runt i stan lite och packat klart inför morgondagen då vi ska ta bilen in till Shanghai tidigt på morgonen.

Inga kommentarer: