torsdag 6 oktober 2016

Packat och klart inför CX cupen i Falun och Västerås i helgen

Nu är jag färdigpackad inför helgens drabbningar i SWE CX Cup i Falun och Västerås.





























Det börjar på lördagen i Falun med Hagströmska CX Polkalen . Det är en ny bana för mig så det ska bli kul. För i tiden så gick CX tävlingarna på Lugnet men nu går det vid Dalavallen. Hoppas på många kurvor och tekniksa partier.

På söndag så bär det av till Västerås och Groppencross. den körde jag för första gången föra året. Riktigt kul banan men lite för mycket backar för mig. Får se om jag orkar upp för dem i år. De hade en riktig springbacke som gjorde mina stackars små löparben helt stumma.

Ska åka med familjen så Oskar ska få testa på att köra lite också tänkte jag. han brukar gilla att cykla så det tror jag bli kul.

Var och hämta teamets fina Dacia Duster också på kvällen som vi skall åka upp med. Blev en fintvätt på den så Dustern är snygg och fin när vi ska tävla.





























Riktigt skön och köra. Mycket bil för pengarna, kostar inte mer än min tävlingscykel. det är sjukt billigt med tanke på hur mycket man får.

Inga kommentarer: