lördag 29 oktober 2016

Teknikpass med Patrick Lüthi och Ville

Idag blev det ett riktigt teknikpass med Patrick Lüthi och Ville. De fick riktigt handikapp på mig idag. Båda körde heldämpat med feta däck och dropperpost och jag körde hardtail med XC race däck.
Jag fick jobba en del för att inte bli helt ifrånkörd.
Vi började med att köra Villes nya 8:a. Den är grymt tekniskt speciellt nu när det är så mycket hala löv ute. Patrick och Ville kunde i stort set nästan rulla ifrån mig där. Hade lite och jobba på där så det var bra.

Sen tog vi ett varv på blåa och där hade de gjort ett nytt flowigt avsnitt också som var riktigt rolig. Där kunde jag hänga på lite bättre då den inte är så teknisk.
Vi körde sen vidare mot Fornboda och nu kom vi ut mitt i skogen. Blev riktig hardcore AM cykling.
Patrick visade hur man tar sig an höga hinder. Han kan det där med teknik. Han har ju trots allt vunnit en världscup i sprint på MTB. Grymt och se.






























Ville är ju inte dålig på tekniska partier heller och lyckades ta sig över också.






























Jag är inte riktigt lika bra så jag fick köra cyclocross style med cykeln på axeln.
Sen bar det av rakt ut i skogen. Det var knappt några stigar alls utan vi plöjde bara ut i spenaten.
Blev en del promenerade men det hör ju till såhär på hösten vintern. Är ju kul att hitta lite nya spår.






























Vi snurra runt på alla möjliga och omöjliga ställen och hitta en hel del fina stigar.






























Jag saknade min Epic här. Skulle vara skönt med en heldämpad på stigarna här. Men det är riktigt bra teknikträning att köra med min Stumpjumper också. Känner att jag skulle behöva köra lite mer sån här skogskörning. Perfekt och vara ute och köra med Ville och Patrick som har en sån bra teknik så jag kan få lite tekniktips.






























Fick ihop 2,5 timme ute i skogen men vi kom bara 23km och körde ändå på lite ibland. Så det var ganska många svårforcerade stigar vi hade hittat idag.






























Blev en vända till Cykloteket i Häggvik på hemvägen för att inhandla lite reservdelar sen. Skönt med en så stor och vällsorterad cykelbutik på gångavstånd ifrån hemmet.






























På kvällen så blev det finmiddag hemma hos Mattias och Eriqa. Riktigt trevlig att avsluta dagen med familjen hemma hos Creutzer.

Inga kommentarer: