onsdag 26 oktober 2016

4x4 på 400 watt och insulinpumpstart för Oskar

Nu har monark sesoågen börjat. Blev ett hederligt 4x4 pass på 400watt. Min form har varit lite vaklande då jag har fått sova aldeles för lite. Tänkte att jag testar på 400 watt och ser om det fungerar. Rekordet för i år är på 410 watt och mitt personliga rekord är på 430 watt. Så jag tänkte att jag börjar på 400 och hoppas det håller.
Jag brukar oftast vara lite sämre på Monarken efter en tävlingssesång då jag inte suttit på den under nästan hela sommaren och det är inte riktigt lika som att tävla.
Klarade 3 intervaller sittandes och tänkte att då skall nog den fjärde gå också på ren vilja då den tredje gick riktigt tungt på slutet.

Lyckades dock inte helt. Kom bara 3 minuter och hoppades på att jag skulle kunna ställa mig upp och aktivera lite andra muskler för att klara den sista minuten men det gick inte riktigt. Fick ta en liten paus och köra sista bitten sen.

Innan jag var helt klar så fick det bli en minut på max också blev runt 565 watt så det får jag vara ganska nöjd med.







































Idag har vi varit på Astrid Lindgrens sjukhus där Oskar har fått sin nya insulinpump också. Ska bli skönt för honom att slippa ta sprutor och blodprov nu. Han var lite osäker när vi skulle montera den men efter det så tycker han det fungerar väldigt bra och den är skapligt liten så den inte stör för mycket när han leker runt.






































Blev till att storhandla mat efter att vi varit på förskolan för att lära upp lararna hur den nya pumpen fungerar. Emilia var snabb med att hjälpa till att dra. Hon är stark den lilla sötnosen.

Inga kommentarer: