torsdag 10 november 2016

Styrketräning och finmiddag

Idag var det dags att testa lite styrketräning. Har ju inte gjort det på runt 3 år inte regelbudndet i alla fall.
Funderar på om jag kanske skulle ta upp det igen. Jag var ju lite snabbare i starterna förut än vad jag varit nu och det känns som jag hade bättre igångdrag förut också.
Kanske skall ta och skafa mig ett kort i vinter för att kunna köra lite.

Tog ett träningspass med jobbarkompisen Samuel på lunchen en timme då vi har SATS på gångavstånd därifrån.

Vi startade med lite uppvärmning på deras stakmaskin. Sen blev det till att testa lite bänkpress och sist men inte minst benpressen där jag drog på 4 set om 5 reps på 200kg på stången.






























Tror jag skulle ha klarat lite mer för jag klarade 8 reps på sista när jag förökte maxa och körde under 90 grader. Det som var lite dåligt med maskinen var att jag inte kunde hitta något ändstop. Ville inte göra en riktig maxning och sen komma på att jag inte orkar få upp den och få vikterna över mig.

På kvällen blev det finmiddag med familjen på Borgmästarn Restaurang & Bar i Gamla Stan. Blev en trerätters som vanligt.






























Det var riktigt gott och det var bra service. Det enda som var lite dåligt var grönsakerna till entrecoten. Kändes som det var djupfrysta Findus. Det var inte de där knapriga smörstekta med lite smak. Men köttet och toast skagen satt riktigt fint även efterrätten var riktigt god där jag testade husets hallon cheesecake.






























I morgon blir det till att testa och cykla till jobbet tror jag om inte vädret blir för taskigt. Får se hur jag känner mig i morgon.



Inga kommentarer: