torsdag 17 november 2016

Testa bergsklättring

Idag blev det lite alternativträning igen. Hängde på några jobbarkompisar och testade på lite bergsklättring vid Klättercenter vid Telefonplan.
Det var typ första gången på 10 år som jag testad på det. Vi körde bara boulderklättring idag då vi inte han köra med rep och grejer då vi bara skulle lunchträna.






























Jag säjer bara oj, det märks att jag inte har någon överkroppsstyrka eller styrka i fingrarna över huvud taget. Jag fick verkligen ta de lättaste lederna.
Men jag lyckades faktiskt klara en 6A+ led en gång. Fick dock kämpa för den och efter det så orkade jag knappt hålla mig kvar på de enklare lederna.
Grymt kul var det i alla fall så det måste jag testa fler gånger.

Lite teknikträning lär jag behöva också för när jag såg mina kära kollegor klättra så var jag som en stel elefant i jämförelse.

Det märktes att jag försökt i alla fall för mina händer var helt uppskrapade efter alla försök att hänga kvar på väggen.







































Bra överkroppsträning och bållträning det här så det borde ge något för cyklingen också.

Inga kommentarer: