torsdag 14 juni 2018

Sista hårda passet innan Vätternrundan

Ikväll blev det sista hårda passet innan Vätternrundan. Kom iväg alldeles för sent då jag skulle hämta lånebil då min är på reparation efter krocken och han inte träna innan Eva skulle iväg.
Blev ett kort och hårt pass med racern bort mot Skålhammra och Upplands Väsby.

Körde lite naturliga intervaller och drog på lite extra i backarna men försökte att inte gå på rött för mycket.
Blev bara 41km och snitthastigheten blev ganska låg då jag villade ganska mycket mellan intervallerna.
Fick upp pulsen skapligt bra men återhämtningen var lite sådär och benen kändes lite småsega. Hoppas ett par vilodagar ska råda bot på det nu innan starten på lördag.


Blir som sagt lungt till dess och jag tror 2 vilodagar kan vara bra då jag ska köra så långt. Jag lär inte behöva maxa i början som på vanliga race så då är det inte lika viktigt med ett väckpass dagen innan heller.
Hoppas kunna hinna sova lite så jag piggnar till i stället.

Inga kommentarer: