onsdag 12 september 2018

Crossträning i Barkarby

Ikväll blev det crossträning vid Barkarby. Tänkte jag måste få in lite teknik och köra i min Trek Boone 7 ordentligt till helgen då det är cup premiär för CX i Falun.
Vi blev 3 stycken som körde idag och planen var att få till lite hårdkörning så det fick bli 5x1 varv på crossbanan.

Vi körde jaktstart så det blev lite jaga för alla. Bra träning där alla kan vara med och kunna sköra sig trött.

Jag börjar få till kurvtagningen nu också. Känner att jag vågar lägga ner cykeln lite mer och börjar få koll på hur mycket det går att pressa innan det släpper.

Fick upp pulsen bra idag också och det kändes som jag kunde hålla ett ganska bra tempo.

Blev raka vägen hem sen efter träningen då det började mörkna lite. Märks att hösten börjar närma sig.



Inga kommentarer: