söndag 2 september 2018

Inkörning av Trek Boone 7 disk

Idag var det dags att köra in min nya Trek Boone 7 disk.
Mikael Kippilä hade bjudit in till tränigsrace vid Barkarby så det var ett bra tillfälle att köra in hojen på. 

Vi blev 8 pers som skulle få svettas lite i det fina vädret. Vi började med ett testvarv för att se hur banan gick sen blev det 3 intervaller 2 varv på första och sen jaktstart på 1 varv på de andra där de snabbaste starta sist och vi körde med 5 sekunders mellanrum.

Riktigt bra träning med bra fart. Var lite ovan med att köra cross då jag varken kört cross eller landsväg i sommar. Men jag började få till kurvtagningen på slutet och Boone 7:an kändes riktigt stabil och förtroendeingivande. Det gick att pressa den bra utan att få släpp och ISOSpeed dämpningen gör sitt jobb för att få bort småvibrationerna .

Jag tog i så gott jag kunde på alla intervallerna och kunde inte pressa mig mer men jag tror att jag kan få till tekniken lite bättre ju mer jag lär känna hur mycket jag kan släppa på i kurvorna.

Körde sen vidare hem och hämta upp familjen för en lugn cykeltur till Upplands Väsby.

Då det var så fint väder så testa vi på att komma ut på vattnet och paddla lite kajak för min del och åka Eldriven motorbåt för resten av familjen.

Riktigt skönt att kunna vara ute hela dagen.



Inga kommentarer: