söndag 23 september 2018

Kompiscrossen på Djurgården

Idag var det dags för Kompiscrossen ute på Djurgården. En riktigt rolig och varierande bana ute vid Biskopsudden.
Fint väder och många cyklister kunde inte bli bättre.

Vi skulle köra 40 minuter och det var ganska platt i början men en del snäva kurvor som drog ner farten.
Jag kom iväg ganska bra och hängde på tätten skapligt första varvet men sen öka de där framme och jag orkade inte hänga på. 
Hamnade i en liten grupp med bl.a. Magnus, Mikael och Jonas. 
Vi hade några som hade ryck framför oss med bl.a. Björn ifrån landsvägsteamet.
De hade fått ett avstånd på ca 100 m men de drog inte ifrån så mycket mer och vi orkade inte köra ikapp.
På sista varvet så öka jag lite för att försöka gå ikapp någon och förhoppningsvis skaka av mig de som var bakom.
Lyckades dock inte köra ikapp någon men jag fick en liten lucka till de bakom.

Riktigt roligt race på en grym bana. Som vanligt så vaknar jag till liv på slutet som man kan se på pulsen här. 2 sista varven gick snabbast.



Fick med det mesta på film också men kameran krångla lite på slutet så sista varvet kom inte med.
Håll till godo med det som kom med.


Resultat kommer upp på Kompiscrossen sida sen här.

Inga kommentarer: