torsdag 6 september 2018

Nästa års vapen är hämtat. Trek Top Fuel 9.9 SL

Ikväll blev det en vända till Cykloteket i Bromma för att hämta ut nästa års MTB raket som jag ska tävla på.
Det blev en Trek Top Fuel 9.9 SL som Tony Lindblom varit snäll och satt ihop till mig. Jag har varit grymt nöjd med årets cykel så det fick bli en likadan till nästa år.

Trek har gjort några förändringar till 2019. De har bytt ut DT Swiss hjulen till sina egna Bontrager Kovee Pro som har lite bredare fälg vilket är bra när man vill kunna köra med lågt tryck i däcken och få bra greppsyta.

Sen har de gjort om låsningen till dämparna till ett litet och smidigt vridreglage.

Sen har Trek bytt ut både fram och bakdämparen. Bakdämparen till 2019 blev en Fox Factory Float DPS med Kashima beläggning.

Och fram har den fått en RockShox SID SE.

Annars är allt likadant som årets modell. Bra det då jag gillar geometrin. 
Blir lite inkörning och finjustering så jag får till sittställningen perfekt och får till dämparna för min vikt och åkstill.
Skönt och ha fått cykeln så tidigt, nu behöver jag inte stressa med att köra in den.



Inga kommentarer: