torsdag 26 september 2019

CX träning Stora Skuggan

Ikväll blev det CX träning vid Stora Skuggan. Bi blev ett fint gäng som skulle köra 1+2+2+1 varv.

Vi började med ett lite lugnare testvarv då det var en ny bana som vi skulle testa.

Sen var det dags att köra hårt. Jag kom iväg bra och hängde på de främsta. Stefan och en ifrån MTB Täby drog iväg och jag försökte hänga på men de var för snabba.
Var dock inte så långt ifrån.


På sista varvet tog jag starten och lyckades hålla den nästan till slutet. MTB Täby killen kom om och jag försökte hänga på. 
Kom ikapp och tänkte jag skulle försöka gå om igen i näst sista kurvan. Tog i lite för hårt så båda hjulen tapppa fästet och jag drog i backen. Som tur var gick det inte så fort då jag redan bromsat in inför kurvan så det blev bara några skrubbsår.

Nu vet jag i alla fall hur bra grepp det är i däcken.
Bra fart och teknikträning. Hoppas jag inte tog ut mig för mycket nu sä jag har krafter kvar till Faluhelgen som kommer här med CX Cup premiären.

Kul bana och härligt gäng som vanligt på CX träningarna här. I morgon blir det vila och resa till Falun efter jobbet.



Inga kommentarer: