måndag 23 september 2019

Kompiscross Täby

Idag var det dags för deltävling 3 i Kompiscrossen. Den gick på den nya banan vid Täby galopp. Banan passade mig ganska bra då det inte var så många backar. Det var 2 småbackar och en lite längre som gick upp och ner några gånger.
Det var några små sandpartiet och några långa gräsrakor som var ganska skumpiga. Där var jag riktigt glad att jag hade isospeed på min Trek Bonne 7:a för de tog bort de värsta vibrationerna.
Vi var ett ganska stort gäng på över 30 pers så det var riktigt kul.

JJag fick en bra start och hamnade med Peter Lindström och en liten grabb ifrån MTB Täby. Vi körde ihop de första 2-3 varven av 8 på den 2 km långa banan. 
Sen kom min teamkamrat Birger ifrån Rocket Racing Sweden och drog.
Birger dundra på och jag låg på rulle och vi hade ett litet gäng efter oss.
På en av de långa gräsrakorna körde Birjer för långt med mig på hjul så de bakom kom ifatt.
Jag jagade ikapp och Birjer kom upp. Sen drog Krister Höjer iväg med Filipo Salvador och de fick en liten lucka. 
Birjer kom upp och drog igen med mig och Peter på hjul.
Vi jagade i ett par varv och kom tillslut ikapp Filipo.
Birjer drog på ordentligt och släppte inte fram någon så jag låg kvar på rulle.
Foto Bang Engström


När det var ett varv kvar så höjdes tempot lite. Jag klanta till det i en sandkurva och fick släpp på båda hjulen så jag fick sätta ner foten och då kom Filipo om och Birjer drog iväg.
Trodde det var kört för de fick en ganska stor lucka. Kom dock ikapp på slutet och kom ikapp och om Filipo.

Sista rakorna kom jag även ikapp Birjer och viste att jag kan köra ganska snabbt i de sista kurvorna och det lyckades jag med.
Kom i mål som 8:a totalt så det får jag vara riktigt nöjd med. Kändes bra i benen och jag körde på så gott jag kunde så mer kunde jag inte göra.

Blev nervarvning med att cykla hem sen.
Vet inte om Strava stämmer men enligt den fick jag 4:e bästa tid totalt på sista varvet. Det är ju inte helt fel för att vara mig om det stämmer.





Inga kommentarer: