söndag 15 september 2019

Cykelcross Stora Skuggan

Idag blev det dags för lite cykelcross ute vid Stora Skuggan då det vankades Kompiscross.
Det var en grym bana med massa snabba kurvor och några kortare branta brytbackar.
Vi var ett stort gäng idag som skulle köra så det var riktigt kul.

Vi körde ett testvarv först så man fick känna av banan lite. Sen var det dags för start och vi skulle köra 6 varv på den 2,16 km långa banan som tog runt 6 minuter att cykla runt.

Kom iväg bra i starten och hängde på tätten nästan hela 1:a varvet. Sen började jag bli lite stum. Lyckades med konststycket att köra lite fel på 2:a varvet. Glömde av mig och körde på den gamla banan vi körde förra veckan. 
Kom som tur var på det ganska snabbt så jag förlora bara 4-5 platser.
Sen var det bara att försöka jaga ikapp igen. Hamna i en bra grupp med Salvado och Tony.
Vi växeldrog lite och försökte stötta av varandra ibland.
På slutet av banan var det mycket motvind så där ville ingen dra.
Jag låg och drog där något varv men de bakom kunde lätt bara rulla med.
På 5 varvet fick Salvado gå upp och dra och han försökte att stöta iväg på när man vände tillbaka mot målrakan.
Vi kom dock ikapp och det blev hårdkörning sista varvet.
Jag gick upp i spets på den sista uppförsbacken då den är lite teknisk och fick en liten lucka. 
Tänkte att jag försöker och stötta och det gick bra ända tills man kom till motvindspartiet.
Där kom Salvado ikapp så jag lätt honom dra efter hopphindrena.
Hoppades på att jag skulle lyckas ta honom i spurten sen men han var stark så jag kom aldrig om utan kom precis upp bredvid innan mål.
Riktigt kul med spurt dock.

Efter det var det bara att cykla hem för sen var det dags för Oskar att träna.
Han skulle springa så många varv han orka på 1 timme vid Sollentunavallen till förmån för Barncancerfonden och BRIS.
Han var grymt duktig och sprang 17 varv.

Han var inte helt trött efter det utan körde 5 varv på den här armgången utan paus efter det också. Grymt starkt jobbat.







Inga kommentarer: