onsdag 23 oktober 2019

Läkarbesök och snabba bilar

Idag blev det ett besök till diabetesläkaren för att titta till hur jag låg. 
Mitt HBA1C hade gott ner en bit nu sen jag slutar med insulinpump. Nu låg det på 55 men är fortfarande aningen högt. 52 ska vara optimalt så det är inte långt kvar.
Mina blodfetter var också aningen höga. Det är vanligt för diabetes typ 1. Mina värden var utom fara men läkaren sa att jag kunde äta blodförtunnande tabletter för att hjälpa till att få ner det lite. Ska också gå till en dietist och se om det finns något jag kan förbättra på det jag äter.

Har dessutom fått byta ut både mitt snabbinsulin (humalog) mot det ännu snabbare (Fiasp) som förhoppningsvis ska få ner mitt blodsocker lite bättre vid måltiderna.
Sen byttes det långsamverkande (Lantus) mot ett ännu långsammare (trasiba) som ska hålla i 36 timmar istället för 24 som i verkligheterna oftast var mindre.  
Det var lite av problemet jag hade med Lantus att det tog slut vid middagen så att mitt blodsocker gick upp.

Blev ingen träning idag. Fastnade framför Fastest Car på Netflix där 3 hemmabyggare ska tävla mot en super sportbil.
Kul och se hur de bygger bilen och än så länge har ingen super sportbil vunnit. 
Oftast har förarna till super sportbilarna inte så mycket körkunskaper utan förlitar sig bara på sin lanch control och automatväxling. Det krävs mer än så för att köra snabbt. Men några har haft bra koll också men tyvärr för få hästar under huven.




Inga kommentarer: