söndag 20 oktober 2019

Stockholm Cyclocross Weekend dag 2

Idag var det dag 2 på Stockholm Cyclocross Weekend och UCI Cat 2 racet som gick vid den nyanlagda banan vid Täby Park.

Banan var lite omgjord sen igår och nu körde vi baklänges på några av partierna vi körde igår. 
Främst i starten på varvet och på slutet hade man vänt på de partier man körde upp och ner för backarna.

Vi i H40 starta kl 10:40 idag igen.


Mitt blodsocker var mycket bättre idag. Åt likadant som igår men tog insulin som normalt ca 10-15 minuter före måltiden och nu blev jag nästan låg innan jag skulle starta. Det är konstigt hur mycket blodsockret kan skilja trots att jag äter och tar lika mycket insulin mellan gångerna.

Kom iväg mycket bättre i starten idag också. Hängde med skapligt de första 2 varven av 5. Låg på hjul på Mats Allestrand och Salvador och hoppades på att kunna ligga kvar där då de är snabba.
Dock så blev jag totalt ifrånkörd på springpartierna och lyckades inte cykla ikapp det efter ett tag.

Bang Engström gjorde en grym film ifrån igår.
1:13 in i filmen ser man hur jag står parkerad i en av löpbackarna medans alla andra springer om mig.
Det är verkligen stor skillnad där som jag måste lära mig att behärska. Det är alldeles för svårt att cykla ikapp det efteråt då det är så många springbackar på den här banan när det är blött.


Idag hängde jag med längre i alla fall. Lyckades köra upp för den långa backen som gick upp bakom arenan.
Det måste nog va en av få gånger som jag kör om massa folk uppför. Många andra fick springa så det kändes skönt att jag kunde cykla för omväxling.
Fotot taget av min kära sambo Eva.

Tappade lite på slutet men låg och fightades med Fredrik Sandberg. Vi åkte jojo de sista varven. Han sprang om mig hela tiden och jag cyklade ikapp honom sen. Riktigt kul. 


Tyvärr fick han framhjulspunktering sista varvet så det blev tyvärr ingen slutspurt.

Kom in på en 12 plats tillslut så det får jag vara nöjd med i det här förhållandet.
Fullständiga resultat finns här ifrån dag 2 av Stockholm Cyclocross Weekend.
Blodsockret höll sig mycket bättre idag också. Det låg perfekt vid starten men gick upp under tävlingen trots att jag inte käka men gick sen ner när jag närmade mig mål.


Var ett riktigt lerrace idag också så cykeltvättarna gick varma som vanligt.


Resten av dagen spenderades vid Täby Park för att hjälpa till med allt runt omkring tävlingen.
Stod mest vid fiket och sålde hamburgare och kaffe.

Han inte med och se så mycket av resten av tävlingarna men fick några bilder i alla fall.








När eliten kört klart var det dags att plocka ner start och målområdet. Det var en del kravallstaket som skulle ner.


Grymt jobbat av alla volontärer som ställt upp i vått och torrt och fixat till så att vi kan ha en permanent CX bana här i Täby Park. 
Riktigt fint att få till en hel helg med UCI Cat 2 race här också. Ingen nämnd ingen glömd riktigt bra jobbat allihopa.

Inga kommentarer: