söndag 13 oktober 2019

Kompiscross Täby Park

Idag var det dags att köra in den nya CX banan vid Täby Park och vad kunde vara bättre än att göra det på en Kompiscross.
Det var grymt mycket folk som hade kommit ditt för att testa den nya banan så det var riktigt kul.

Själv höll det nästan på att inte bli en start då mitt blodsocker hade fått för sig att tvärdyka. Hade varit lite hög på morgonen så jag käkade lite mindre frukost men tyckte ändå jag åt ganska bra. Men tydligen inte tillräkligt.
Mitt blodsocker stod på 3,8 med 2 pilar nedåt ca 45 minuter innan start.

Jag drog i mig 2 bars 1 gel och en hel flaska sportdryck som borde fått mitt blodsocker att skjuta i höjden i vanliga fall men nu kom den precis lagom upp för att jag skulle våga starta.



Starten gick och jag hängde inte på så bra som jag brukar men jag kom in i mitt tempo och lyckades hänga på riktigt bra ändå. Jag fick bra flytt på de tekniska partierna för jag hade riktigt lågt tryck i däcken. Runt 1,7 bar. 
Behövdes på den här skumpiga banan med alla småbackar och en del skråkörningar.
Det enda stället där det var läskigt med så lågt tryck var vid starten där det gick snabbt och var asfalt, kändes som man skulle kavla av däcken där.

Låg och tampades med Salvador, Mats och Rasmus Alm.
Salvador var precis bakom mig tills 2 varv kvar sen stötte han efter skråpartierna i mitten av banan. 
Jag låg på rött och orkade inte köra ikapp.
Men på sista varvet så fick jag vittring igen för det började gå långsammare där framme igen.
Jag kom om Rasmus i ena jordbacken och kom nästan upp på hjul på Salvador men han hade krafter kvar och stötte sista biten så jag orkade inte.
Mats hade ökat lite på slutet också så han var för långt framme för att kunna göra någonting åt.

Kändes riktigt bra ändå. Jag lyckades cykla upp för alla backarna varje varv och det var det inte så många som gjorde. Gjorde inga direkta misstag och höll ett högt och jämt tempo för att vara mig så jag får vara nöjd.


Tror jag kom 12 totalt i det starka startfältet så det är inte fy skam heller.


Riktigt kul att köra. Otroligt att mitt blodsocker inte sköt iväg mer efter allt jag käkat.
Har legat riktigt jämt och fint förutom den där dippen innan start.








Inga kommentarer: