tisdag 15 oktober 2019

4DP Test Full Frontal

Idag var det dags att damma av Monarken. Har inte kört den sen i april. Planen ifrån början var att köra cross men regnvädret gjorde att motivationen trött. Det tar nästan längre tid att klä på och av sig och fixa med cykeln efter ett lerrace än vad själva träningen tar.
Så nu fick det bli Monark. 
Den säsongen har ju startat nu för mig när det blir mer inomhuscykling. Tänkte att det kunde vara bra och testa hur jag ligger till så jag körde Sufferfest:s 4DP Test Full Frontal så det blir lättare att lägga upp träningen i vinter.

Gick ut lite väll hårt i början då jag hoppades kunna slå mitt senaste resultat ifrån april på 5 minuters intervallen. Jag la mig strax över men när det gick under så blev det att jag överkompensera och det blev lite ryckigt. 
Efter 3,5 minut var jag helt död och fick ta ett par småpauser och det kostade rejält på resultatet.

På 20 minutaren körde jag jämnare och där kunde jag köra lite över mitt föra resultat hela tiden så det kändes bra.
Var dock helt slut de sista minutrarna och trodde knappt jag skulle klara det.
Nu var det bara att maxa en minut kvar.
Jag gav allt ifrån början och tänkte att jag kör så länge det håller och försöker kräma ut det sista jag har de sista sekunderna. 
Det blev en förbättring på allt förutom 5 minutaren som jag schabbla till det på så skönt att det gått åt rätt håll.


Förlorade 31 watt på MAP resultatet men fick en regäll skjuts på 5 sekunders på 92 watt. Den är lite svår då Monarken bara har 7 KP att spela på och jag har lite svårt att köra med så hög kadens som måste till för att få ut alla watt så jag är glad att det gick så bra ändå.
Riktigt trött blev man i alla fall.



Inga kommentarer: