tisdag 31 december 2019

Zwift eller Sufferfest

Idag blev det test av Zwift igen. Körde ett entimmars tröskelpass men en del enbensträning i också.

Har inte riktigt bestämt mig vilken jag tycker är bäst än av Zwift eller Sufferfest.
På Sufferfest tyckte jag det var lättare att köra träningspass där man fick både vilken effekt och kadens man skulle köra i. Sen använde Sufferfest 4DP profilen för effektuträkning och inte bara FTP som Zwift verkar göra.
Känns som träningspassen är mer detaljerade på Sufferfest.




Har inte hittat det i Zwift i alla fall men det kanske finns i någon gömd undermeny.

Sen tycker jag att det var lättare att köra träningspassen i Sufferfest då man kör som i en film oftast med lite musik till och instruktioner på vad man ska tänka på inför intervallerna.

I Zwift så hittar jag bara effektmätningen som visar var man ska ligga.

Det som verkar roligare med Zwift är den sociala bitten. Har dock inte testat gruppträningar och tävlingar än. Måste köra lite mer sånt för att kunna bestämma mig på riktigt vad jag skall använda för träningsprogram när jag kör inne i vinter.


Kan tänka mig att det kan vara ganska roligt att köra lite race i Zwift. Och det finns ju ganska mycket träningsprogram i Zwift också, dock inte lika detaljerade som i Sufferfest.
Ja det är ett riktigt i-landsproblem det här, vad ska jag välja eller ska jag köra båda 2.

Inga kommentarer: