lördag 25 april 2020

Azureplugg och kort pass i Törnskogen

Idag blev det en massa Azureplugg igen. Har snart gott igenom alla kurser på Microsoft Learn när det gäller Azure. Nu gäller det bara att få att fastna i huvudet också. Känner mig helt förstoppad. Det var länge sedan jag pluggade så här mycket.
Tänkte jag skulle gå igenom alla kurser om infrastruktur, storage och säkerhet och alla grundläggande kurser så jag får en övergripande förståelse för hur allt fungerar. 
Sen är det dags att fördjupa sig på något område och försöka ta något cert på det.


Blev lite träning idag också. Testade att dra på lite på blå spåret vid Törnskogen. Gick bra tekniskt och jag fick en skaplig tid på 7:44 också så det får jag vara nöjd med.

Blev ett varv till Väsjöbacken och tog ett varv upp där och hoppa runt lite också.

På kvällen så blev det finmiddag hos Peter och Caroline. Trevligt och ha lite sällskap.
Blir ju inte så mycket av den varan i dessa Coronatider.

Inga kommentarer: