lördag 11 april 2020

Landsväg med Rocket Racing Sweden

Idag blev det första turen på min landsvägshoj för i år. Vi var ett gäng ifrån Rocket Racing Sweden och några till som skulle ut på ett halvlångt distanspass.
Vi mötes upp vid Danderyds Kyrka kl 10:00

Sen bar det iväg mot Löttingelund, Vaxholm och Åkersberga på fina snabba vägar.

Det gick halvsnabbt ibland men jag lyckades hänga med utan problem i början. Dock så drog jag ingenting då jag ville orka med så långt som möjligt.

Efter ca 75km vid Lisselby tog vi en snabb fika och pisspaus och efter det trissades tempot upp lite gran.


I vanliga fall skulle jag aldrig ha några problem att hänga med där men nu fick jag verkligen ligga i för att inte tappa hjul.

Som tur var körde de inte så hårt i backarna så jag kunde hänga med. Blev en till kort fikapaus vid Söderby.

Återigen trissades farten upp efter fikastopet och jag fick slita för att hänga med. Det känns verkligen konstigt när jag får slita när jag ligger på rulle och det inte ens går uppför eller speciellt snabbt.
Det är bara att vänja sig och det är skönt att jag i alla fall orkar hänga med så här långt.

Efter lite över 10 mil kommer vi ifrån Vallentuna hållet och ska köra de fina småvägarna mot Skålhammra och där trissas farten upp lite igen.

Jag orkar hänga med i början men sen gasas det på lite för mycket för mig uppför och jag tappar klungan.
Efter det är jag rökt för det finns inte en chans att jag kan orka köra ikapp utför i det tillståndet jag är med betablockerare. 

Men nu är jag nästan hemma och jag lyckades faktiskt hänga på längre än vad jag trodde. Dock så drog jag ingenting och låg bara på rulle idag.

Det är grymt vad mycket jag tappar med betablockerare. Nu körde vi bara 12,5 mil och hade 32,6 i medel vilket inte är jättesnabbt speciellt med tanke på att jag inte drog en meter idag och det var bra väder.

2018 körde jag över 16 mil helt själv utan att ta ut mig och det gick snäppet snabbare. Snacka om skillnad.


Jag får som sagt vara glad att jag orkar hänga med på rulle nu.
Jag älskar att träna och cykla och så länge jag får göra det så är jag glad. Det här HCM hjärtfelet och betablockerare skall inte få stoppa mig ifrån att ha kul och fortsätta träna.

Blev en vända till Cykloteket i Häggvik för att hämta upp min Procaliber som har varit på service sen också.
Passade på att väga min Trek Emonda racer när jag var där också.

Den var precis laglig för att tävla med. 6,83 med Garmin Vector 3 pedaler, 2 flaskställ och datorfäste, tävlingsklar med andra ord. Riktigt lätt för att vara en skivbromshoj.






Inga kommentarer: