måndag 8 juni 2020

Race med Oskar nerför Väsjöbacken

Ikväll blev det en tur till Väsjöbacken med Oskar igen.
Oskar ville raca ikväll 
Jag körde skogsvägen medan han tog ytterspåret..
Där lyckades jag köra ifrån honom.
Men sen ville han såklart ha revansch och då skulle jag köra första skogsbitten och sen ut i backen där han körde. 
Jag lyckades inte komma ut före Oskar och sen var det svårt att komma om.
Kul när hornen börjar växa ut på lillgrabben.

Det blev 6 varv uppför backen. Gav Oskar lite försprång uppför sen jagade jag ikapp honom. Grym
Träning för både honom och mig

Sen körde vi upp en sista gång och tog downhillspåret på baksidan hemåt.


Blev rolig träning som vanligt med Oskar. Han utmanar sig hela tiden och lär sig nya saker hela tiden. Riktigt kul att se.
Vi testade skogspartiet nerför huset vid mitten av backen.
Han hängde på men den var i svåraste laget då den är ganska brant och stenig på sina ställen. Kul att han testar i alla fall. Några gånger till sen tar han den flowless.

Inga kommentarer: