lördag 13 juni 2020

Väsjöbacken och ett stycke Thule Bike Adapter

Blev lite kort lunchcykling idag. Tog ett varv till Väsjöbacken med Jonathan.
Vi testade att hoppa runt lite på downhill spåren som har byggts där.


Jag börjar få till att skjuta ifrån i hoppen nu och inte bara svälja allt med armar och ben som jag brukar.
Nu klarar jag nästan att ta det första platåhoppet ifrån toppen utan att landa på platten.
Jag behöver lära mig att få bättre kontroll på cykeln när jag väll flyger också. 
Det gäller ju att landa rätt och gärna så mjukt så möjligt.
Men snart sitter det också.

Blev en vända till Cykloteket på hemvägen. Tänkte jag skulle skaffa en adapter till min Thule VeloCompact cykelställ. 
Nu när hela familjen har en cykel och småttingarna älskar att cykla så vill jag såklart få med alla cyklarna när vi är ute och reser. 
Cykloteket hade en inne så det var bara att slå till.


På kvällen blev det en tur till svärföräldrarna för lite middag ute på verandan.

Passade på att tvätta bilen när jag var där också så nu är den ren och fin igen.




Inga kommentarer: