söndag 9 maj 2021

Idag visade Erik Vrang de bästa stigarna runt Täby

Idag var det dags för skogsdistans igen med MTB Täby ifrån Skavlöten. Stigkungen Erik Vrang skulle visa de bästa stigarna runt Täby så det skulle bli en fin dag i sadeln.

Det blev alla lokala stigar i närheten utav Skavlöten. Det finns verkligen hur mycket stigar som helst i området där och det är riktigt fina stigar.
Vi var ett halvstort gäng som starta så det blev ett långt lemmeltåg som slingra sig runt stigarna.
Vi fick några incidenter och Johan var en som hade otur med att få in en pinne i cykeln.
Det här har jag inte sett någon lyckats med förut.
En stor pinne mellan kedja och drev, att pinnen lyckats leta sig in där är ju helt otroligt.


Det var ganska tekniska stigar men ändå flowigt så det var riktigt kul att köra. Kändes ganska bra i benen också och jag lyckades hänga med utan att gå allt för mycket på rött idag.

Vet inte om det gick ovanligt bra idag för att jag satt på de nya tävlingshjulen Bontrager Kovee XXX för det rullade på extra bra idag.


Kändes bra utför idag också dock så kändes det som cykeln kändes låg av någon anledning för jag slog i pedalerna ovanligt mycket idag av någon anledning.
Brukar inte göra det så ofta i vanliga fall.
Cyklade hem ifrån träningen också och tog ett varv uppför Väsjöbacken. Ville köra ner den roliga stigen på baksidan.


Cykeln hade blivit lite smålerig under passet så det var tur att jag hittat ett ställe med slang och varmvatten.
Skönt och slippa dra upp en lerig cykel i lägenheten.

Blev en riktigt fin runda idag på 61 km och jag var ute i 4:31.




Inga kommentarer: