lördag 29 maj 2021

Träningsläger på Lida idag med MTB Täby

Idag blev det träningsläger med MTB Täby borta vid Lida.

Vi började med att testa en stafettbana som vi skulle köra senare på slutet av dagen.
Var ett ganska kort varv som tog runt 4 minuter.
Det var tur att vi testkörde den för jag och några till lyckades köra vilse några gånger.
Sen var MK Cycling och  What We Ride där och visade hur man kunde ställa in dämparna på cyklarna.

När vi fått till en bra inställning så körde vi ut på Röda spåret och tog ett ganska hårt varv.
Jag hade av någon anledning alldeles för snabb retur på framgaffeln, resten var ganska bra inställt.
Tiden drog iväg när man har kul så det var dags för lunch sen.
Nu var det dags för en längre sväng. Vi körde 2:a loopen av Lida Loop. Det är den mest tekniska loopen och med allt regn som kommit i veckan så var den riktigt lerig och hall också idag.

Vi avslutade dagen med lite stafett. Vi blev 2 lag om 3 pers som skulle köra 2 varv var på banan vi körde i morse.
Jag körde dock inte då mitt blodsocker hade sjunkit ner till 3,8 med en pil neråt så jag stod och heja på istället.


 Blev en solig och fin dag i Lida dock väldigt blött och lerig.

Avslutade dagen med middag hos svärföräldrarna och passade på att tvätta bilen när jag var där också med lite hjälp ifrån Oskar.




Inga kommentarer: