fredag 21 maj 2021

Upp och nerför Väsjöbacken

Ikväll blev det träning med Peter och Tomas i Väsjöbacken. Jag tjuvstartade med lite 30 sekunders intervaller först.
Skulle köra 12 stycken så jag startade i mitten av backen nere vid hoppen och körde upp grusvägen mot toppen.
Sen blev det ner samma väg fast jag tog ett av hoppen på vägen ner.
Grymt kul att få lite teknikträning också.

Vi fortsatte att köra hoppen där nere sen. Mitt mål är att kunna känna mig säker när jag hoppar och kunna få till avstampet så att jag kommer upp i luften mer. 
Jag sväljer hoppen för mycket nu så jag knappt kommer över.
Jag vet hur jag skall göra men XC takterna sitter för långt in i ryggmärgen så jag lyckas inte sträcka ut när jag kommer till kanten av hoppet.

Vi körde på flera varv där och testade även skogsstigarna. 

Grymt kul och köra. Hoppen vid mitten är grymt bra att öva på för det gör inte så mycket om man kommer fel. Det går oftast att rädda upp det.


Inga kommentarer: