onsdag 16 november 2022

Zwiftrace

Ikväll blev det till att testa på ett Zwiftrace igen. Läste fel på höjdmeterna och trodde det bara var strax över 100 men det var nästan 200. Inte så mycket men när jag kom över 100 så trodde jag det bara skulle vara platt kvar men det var det ju inte.
Det var ett lagom långt race på 24,7 km med hela 242 deltagare i B gruppen.

Jag hade tur och lyckades få fjäder powerupen 2 gånger så jag lyckades hänga med skapligt i de 2 backarna som var. Tappa tyvärr huvudklungan i 2 backen men lyckades hänga med i den stora andra klungan.

Hängde på ända in till mål där men missade i spurten sen. Var ganska trött då det gått skapligt snabbt de sista 2 km.
Tänkte jag skulle försöka vänta in spurten så länge så möjligt och med knappt 100 meter kvar försökte jag dra igång. 
Lyckades dock inte öka motståndet så snabbt på Monarken så vi var typ i mål när jag kom igång.
Jag får ändå vara nöjd att jag orkade hänga med hela vägen i mål.


Inga kommentarer: