tisdag 10 oktober 2023

Hårdkörning på Zwift

Ikväll blev det hårdkörning på Zwift då jag kom hem ganska sent ifrån jobbet så det var mörkt.
Testade på ”Tour of Watopia Ride 2023 | Stage 2”
Det var nästan som än tävling för det gasades på ganska friskt där framme.
Det var även placering under själva träningen men inget resultat efter man gott i mål.
Det var en stor grupp som körde med 710 cyklister. 
Jag försökte hålla mig långt framme och låg runt 35-75 i placering.
Hade missat det förstsa utbrytningen på runt 35 pers och jag orkade inte köra ikapp utan hamnade i andra gruppen 

Det var en ganska platt bana så jag orkade hänga kvar i andra gruppen men fick ta i för att inte bli avhängd i de små backarna som var.
Med 2-3 km kvar så höjdes tempot och jag fick gräva djupt för att hänga med. Höll hela vägen in i mål och lyckades få till en ganska bra spurt.

Var helt slut när jag kom i mål och slutade trampa för att andas ut och återhämta mig.
Då kom Emilia och sa varför slutar du trampa jag såg dig allt kör på nu. 
Bra tränare man har här. Blir inget slappande här inte.



Inga kommentarer: